X-Team: overzicht friv

In de handen nemen van een andere game-belichaming van de ambities van ontwikkelaars Friv.com, om de een of andere reden twijfel je een beetje. Wanneer zal het eindelijk mogelijk zijn om binnenlandse creaties te benaderen zonder bang te hoeven zijn dat tonnen bugs, angstaanjagende clichés en andere ongewenste gasten vanaf de installatieschijf in de computer worden gegoten? Een retorische vraag die niet te vermijden is als je naar het X-team kijkt . 2010, RPG vs. RTS! " en de klompvoet "de planeet kon niets tegen de vijand verzetten", levend op de doos van onder het spel, wekt geen vertrouwen. Nergens tegen kunnen. Het is iets.

Verdrijft de negatieve houding en de eerste kennismaking met het project van de studio N-game niet... Een volstrekt onbegrijpelijk filmpje, waarin de sombere orks, door een misverstand, worden uitgenodigd voor de rol van lokale buitenaardse indringers. Goedkoop en vrolijk. Geen fantastische explosies, geen verbluffende richting, zelfs geen sappige soundtrack. Het is niet duidelijk voor wie deze schilderachtigheid bedoeld is. Voor jonge, onvolwassen strategen, die voor het eerst een muis in hun hand namen en bij het minste excuus hun mond openden? Voor de onwetende die uitsluitend budgetambachten voor entertainment kiest en koppig de grandees mijdt? Als die er zijn, natuurlijk. Of misschien is dit het stille protest van de N-game tegen de gierigheid van de uitgever? Kijk, zeggen ze, broeders, naar Blizzard- video's , kijk naar onze charme - deze Nival Interactive is tenslotte gemeen, dat is tenslotte een gemene kerel. Noch de schoonheid van de lokale video's is absurd, noch is de informatie-inhoud scharlakenrood. Gelukkig zitten er precies 2 van hen in het X-team , en beiden staan ​​aan het begin.

Helaas geven grafische herenhuizen ons niet de juiste ontvangst. De trieste gedachten die in het hoofd kruipen in het stadium van het creëren van een personage, vinden hun bevestiging in werkelijkheid. Visueel is het X-team verschrikkelijk. Zowel als RPG als als RTS. Ik zou het twee keer moeten slaan, zodat ik niet meer zou proberen de onmetelijkheid te omarmen. Enge, net als een toilet in een militaire school, zijn de modellen van de hoofdpersonages en hun buitenaardse en aardse tegenstanders en de omringende ruimte. De saaie motor zorgde voor even saaie graphics. Het meest aanstootgevende is dat het werk van kunstenaars samen met ons esthetisch plezier in de put is gegaan. En ze is niet zo hopeloos. Photoshop-meesters vanN-game heeft hard gewerkt om een ​​lokale wereld te creëren. Een groot aantal details, gevarieerde architectuur en niet te vergeten het landschap en de klimatologische diversiteit - oh, wat zou je er geweldig uit kunnen zien als de vurige motor " Behind Enemy Lines 2 " in de borst van het X-team klopte . Het is helaas niet gelukt. Niet in mindere mate lukte het met de animatie. Ze is belachelijk. Hier kan de schuld niet op de schouders van een klein budget worden gelegd. Een soortgelijke inconsistentie is verweven met een hele voedingsbodem van glitches. Maar voor de glorie van de plicht van de recensent, moet men door de doornen van plaatselijke saaiheid en onhandigheid waden. Verdraag de schaafwonden, verdraag, de parel is vooruit. Helaas is de uiterlijke lelijkheid van de creatie van de N-game

blijkt ver verwijderd te zijn van het laatste obstakel op weg naar het krijgen van plezier, waarvoor we allemaal "spelletjes spelen". Zoals duidelijk aangegeven op de doos, probeert het project zich voor te doen als zowel RTS als RPG. Het faalt volledig om noch het een noch het ander te worden. De campagne van het X-team begintklassiek - vanuit het personage-aanmaakvenster. U kiest uw geslacht (er zal nog steeds een man in de video staan, hoop niet), naam, specialisatie, wapen en verdeelt beschikbare vaardigheidspunten. Er zijn maar liefst 9 specialisaties, onderverdeeld in drie globale klassen: soldaat, agent, paranorm. De soldaat heeft de meeste gezondheid en kan zware bepantsering dragen, hij wordt op zijn beurt een sluipschutter of een professional in zware / lichte wapens. De agent onderscheidt zich door de hoogste bewegingssnelheid, deze klasse omvat medici, scouts en ingenieurs. Namen uitspreken. De paranorms zijn hetzelfde, hmm, paranormaal. Ze zijn langzaam, slank, maar ze sturen zwaartekrachtgolven naar vijanden, gooien bliksem en vuurballen. Specialisatie bepaalt ook speciale vaardigheden - een soort analogen voor spreuken - genezing, adrenalinestoot en anderen zoals zij. Het systeem van "extraatjes" laat aangename indrukken achter. Er zijn er maar een paar - 3: kracht, behendigheid, intelligentie. Ze passen allemaal heel organisch in het spel. Kracht is verantwoordelijk voor het aantal levens, behendigheid voor bepantsering en pantserdoordringend, let op de schade die de held heeft aangericht. Niets overbodigs. Er moet speciale aandacht worden besteed aan bepantsering - een interessante parameter. Als het minder is dan het pantser van de tegenstander, kan de eenheid het niet aanvallen.

Na de vorming van het Alter-ego begint de gameplay zelf. In zijn RPG-gedaante gedraagt ​​hij zich volgens algemeen aanvaarde normen. Je rent als een held, of in een groep, vernietigt monsters, doet ervaring op, stijgt in niveau. Er is zelfs een pauze en een klein dier waarop je zonder stress de ontbrekende EXP kunt verdienen.

Tijdelijk is het de moeite waard om over te schakelen naar de RTS-component, om daarna beide kanten van het X-team te pushenvoorhoofden. Er valt niet veel over haar te zeggen. Het is mager en niet levensvatbaar. Er is een basis en drie bronnen: mensen, metaal, microchips. Er zijn vier gebouwen: een microchipfabriek, een metaalwalserij, een kazerne, een militaire fabriek. Kazerne produceert één type infanterie. Militaire fabrieken produceren lichte tanks, zware tanks, gepantserde personendragers, grond-tot-grond en grond-lucht geschutskoepels. Er is weinig variatie. Bovendien hebben al deze gemechaniseerde infanteriepelotons geen zin. Vanwege hem - de belangrijkste weglating van de gameplay van het X-team- het spel is verschrikkelijk, catastrofaal uit balans. Waarom zou je over de leegte pompen en tegenstanders vernietigen met een leger, als je de hele vijandelijke armada met één held kunt uitschakelen? En het is geen grap. Het maakt niet uit of je wijk drie- of tweehonderd hitpoints heeft - van dichtbij wordt hij in stakes gescheurd. Maar paranorms of sluipschutters zijn natuurlijke terminators, die zonder onderscheid vlees, apparatuur en gebouwen vernietigen. Eikenhouten intelligentie van de vijand hielp hen zulke opmerkelijke hoogten te bereiken. Hij, de vijand, leidt niet met zijn oor wanneer een verre kogel een nabije metgezel doorboort. Het is ook goed als de volger zelf reageert. Rondt alle lokale strategieën af van het feit dat de helden onsterfelijk zijn. Ze verliezen gewoon een tijdje het bewustzijn. Het is bijna onmogelijk om te verliezen. Het is vermeldenswaard dat ze niet werden geïnspireerd door de gemaakte elementen van de RTS, blijkbaar bleven de ontwikkelaars zelf. Ze zetten ze onwankelbaar op een missie, voor controle. Dichter bij het midden stoppen ze hiermee. De techniek kan inderdaad maar bij een paar taken nuttig zijn.

Als je de kracht hebt om de angstaanjagende graphics te verslaan met de kracht van je verbeeldingskracht, als je het geduld hebt om te wennen aan de middelmatige gameplay, gaat de tweede bodem voor je open. De goudmijn. Verhaal. Een ingenieus complot, lang bekende deuntjes over kwaadaardige buitenaardse wezens, "de planeet was niet in staat om de vijand iets tegen te houden" blijkt een prachtige achtergrond te zijn voor een stormachtige politieke thriller. Intriges, geheimen, verraad, avontuur en verbazingwekkende onthullingen. De scenarioschrijvers nemen je mee voor een rit door Afrika, Groot-Brittannië, Europa, Rusland en de Verenigde Staten. Er zal plaats zijn voor mythen, raadsels van de oude Egyptische piramides, Stonehenge, volgelingen van de leer, Kuzmich. De auteur van deze regels kreeg de indruk dat N-game zich in emmers liet inspireren door Age of Mythology .... Hij was het die vervuld was van de kwintessens van scherpe plotwendingen, beslissingen over het lot van de wereld en heroïsche daden. Ik wil met de personages praten, de teksten zijn boeiend, je let op de gedachten van de gesprekspartners, hun personages. Vreemd genoeg, maar de geschiedenis van het X-team is doordrenkt van. Als je meer details wilt, dan hier. In 2010 valt een vijandig ras van Sarts de aarde binnen, een speciaal X-team ingehuurd door de Earth Alliance begint tegen hen te vechten. Al snel wordt duidelijk dat ieder in deze confrontatie zijn eigen doelen nastreeft. Vereiste minimale kennis.

En het geluid blijft als toetje. Het blijft, want het is gewetensvol hem te prijzen en niet te schelden. Nogal momenten. Andere soundtracks zijn erg goed (met name in de tweede Russische missie), wat enigszins doet denken aan de goede oude Red Alert... Anderen drukken op de oren, en het vreemde einde van de discotaak veroorzaakt misverstanden. De stemacteurs zijn gemaakt voor een compromisloos deuce.

***

Gebogen saaie beelden, smakeloze gameplay, gebrekkige bediening. Door het X-team waren er zoveel woorden gebruikt met het voorvoegsel "nee". En waarom wil je het nog steeds spelen? Waarschijnlijk vanwege de plot. Vreemd, doordrenkt van clichés en zo fascinerend.

Voordelen: plot; vaardigheidssysteem; een paar goede deuntjes;
Nadelen: bijna alles: graphics, gameplay, controls, voice acting, etc.

 

afef6c8fab992e3898152e1918f2a5ee